söndag 25 maj 2014

Små söta monster

Utöver babynest och lapptäcke till den nyfödde passade jag också på att sy lite kläder. 
Jag hittade ett charmigt monstertyg på syfestivalen tidigare i år som passade bra till lite småkläder.
Det blev två plagg till den lille och även en t-shirt till den fyra år äldre kusinen. Jag lyckades få ut alla plagg från en halvmeter tyg med en del pusslande och det blev bara lite småbitar kvar. 

Till minstingen sydde jag en hel sparkdräkt i stl. 50, med gula muddar och kanter. Hel knäppning fram och i benen. Mönstret är från Ottobre, nr. 6/2013. Den passade bra några veckor, men är nu urvuxen :)
Jag sydde därför även en body i lite större storlek, stl. 62. Kortärmad och med korta ben, passar bra till sommaren. Denna har knäppning och lucka bak. Här blev det blå kanter istället eftersom jag inte hade tillräckligt med gul muddväv. Mönster även här från Ottobre, nr. 3/2014.
Till kusinen sydde blev det en t-shirt med lite v-ringning, stl. 104 från samma nummer av Ottobre. Även här blev det med blå kanter i halsen och även på ärmen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar